Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vášnivý diskutér

V evoluci sice nevěřím

Ale vaše články jsou zkrátka BRILANTNÍ!!! KARMA!!!R^R^R^

0/0
14.3.2012 1:50

troublemaker cz

Karma a

R^R^R^.

0/0
2.3.2012 10:19

djrhedy

Vzpamatujte se.

Ropa každým rokem zdražuje víc a víc. Zrovna v Itálii od nového roku nejvíc nadávají na vysoké ceny na čerpacích stanicích. V dolarech ropa zdražila za posledních 12 let o 1000% Ekonomika USA sice jakžtakž roste, ale reálné příjmy lidí posledních deset let stagnují nebo jdou dolů a to se týká prakticky celého vyspělého západu. Všechna čísla hovoří o tom, že nám žádná invence nepomůže. Co si to tady proboha namlouváte, to je slepá víra a náboženství, nic jiného.

Pro začátek si zkuste aspoň spočítat, kolik je potřeba nahradit ropné energie, pokud budeme uvažovat, že energetické nároky neporostou, což se neděje. Čísla zatlučou vaši invenci hluboko do země. Pomoct jí může průlom, ale ten nějak není nikde v dohledu!

0/0
27.1.2012 17:06

vit.kucik

Re: Vzpamatujte se.

Nemyslete si, že se tentokrát nechám vyprovokovat k další nesmyslné diskusi (hluchých), jako minule :)). Vy zkrátka patříte k podivné sektě, která očekává jakýsi ropný Armagedon, konec civilizace a připravujete se na to. Toto hnutí má v USA vlastní časopisy, weby, zásilkové služby, nedivil bych se, kdybyste měl pod polštářem zlaté mince (až se zhroutí měna:)), generátor proudu (až dojde ropa:)), filtrovací stanici na vodu (až dojde pitná voda:)) a kuš na obranu (až vypukne anarchie:)) Chápu, že jste mně na svých diskusních fórech zařadili na černou listinu osob na odstřel... přesto mě ušetřete toho nekonečného proudu proklamací, které jsem se už minule snažil trpělivě a pracně vyvracet, abych po dlouhé námaze zjistil, že to nemá smysl a bludný kruh má jediné řešení v tom, že se jednou provždy utne. Mějte se pěkně ! :))

+2/0
27.1.2012 22:05

djrhedy

Re: Vzpamatujte se.

Ach tak, docházejí vám argumenty, takže raději nediskutujete. Sektou, která věří v nekonečné zdroje energie, jste spíše vy součástí. Chápu, že to zní krutě, ale fanatická víra v nekonečnou invenci ad absurdum je daleko více sektářstvím než reálný pohled na stoupající ceny většiny energií v posledních letech. Slepou liberální víru jste posunul nad tvrdá a neúprosná fakta a čísla. Zatím jsem se stále nedozvěděl, jak chcete v řádu desítek let nahradit levně nedostatek levné ropy. Znovu říkám, za 10 let se tu sejdem a popovídáme si o tom, kdo z nás měl pravdu. Jinak s tím koncem civilizace jste se moc netrefil, spíš to vidím na postupný úpadek, dokud nepřijde nějaká zásadní INVENCE ;-)

0/0
28.1.2012 17:54

djrhedy

Nesmysl

;-D musím se smát, pane Kučíku, za 10 let se tu sejdeme a povídme si o tom, jak  "naši vnuci budou mít pravděpodobně neskonale více možností a bohatství než my" To je fantasmagorie. V jakém snu to žijete, zkuste se podívat ven z okna, asi bohužel není vidět z vaší severní do jižní Itálie, co se tam nyní děje: http://zpravy.ihned.cz/svet-evropa/c1-54496790-ekonomika-sicilie-je-na-dne-tvrda-opatreni-vlady-privedla-do-krize-i-mafii-rikaji-lide Ty světlé zítřky se nějak nekonají. Ano, rozdíly mezi rozvojovou částí světa a rozvinutou se zmenšují, ale západní civilizace, tak jak jí známe, půjde bez rychlého nalezení levného zdroje energie brzo do kopru. To, že se to k vám na svah Dolomit ještě nedoneslo, je spíše vaší zabedněností. Vy pouze věříte, strkáte hlavu do písku a namlouváte si nesmysly o nekonečných zdrojích energie.

0/0
27.1.2012 16:48

Ginny

Super článek

Možná se nedokážu ztotožnit z tak optimistickým pohledem na věc, ale dobré, moc zajímavé, určitě se k tomu ještě vrátím a pročtu pečlivě. Jsou tam nové pohledy na některé věci, které by mě vůbec nenapadly.

R^

+1/0
14.1.2012 11:24

vit.kucik

Re: Super článek

Díky.

Jen ze zajímavosti by mě zajímalo, jak jste článek našel - od jeho zveřejnění už uplynul nějaký čas... ?

0/0
21.1.2012 14:03

Kaniokova

Naprosto precizně jste to popsal !!!

Moc a moc děkuji, opravdu skvělý článek, vlastně i celý blog. Už ho mám v záložkách :))) R^

Mám, prosím, takový nejspíš hloupý dotaz, ale neodolám, nepocházíte z Ostravska? Mám totiž dojem, že jsem Vás znala..

0/0
18.12.2011 7:57

vit.kucik

Re: Naprosto precizně jste to popsal !!!

Díky... Ano, jsem z Frýdku-Místku.

0/0
19.12.2011 7:51

Smradlavej čmoud z komína

to snad ani autor nemůže myslet vážně

především tedy popírá ZÁKON ZACHOVÁNÍ HMOTY A ENERGIE, žádný nekonečný zdroj neexistuje, a jádro se současnou technologií už vůbec, žádný zdroj se nevytvoří, jen se něco vytáhne a zničí, ani biomasa není zcela nekonečný zdroj, protože se musí hnojit

"čistější životní prostředí " -ano, čistější, očištěné OD VŠECH OSTATNÍCH DRUHŮ

tyhlety ideologie nekonečného růstu by měly být TRESTNÉ

mimochodem by mě zajímalo, jestli tento autor překladu(?) (nezajímá mě jestli k němu dostal svolení autora), souhlasí s "regulací" různých jiných druhů, které člověk prohlašuje za přemnožené, i když opak je pravdou

0/0
18.12.2011 2:52

kareldrabek.blog.idnes.cz

Re: to snad ani autor nemůže myslet vážně

Pravdu máte v tom, že biomasa není konstantní, ale už půl miliardy let postupně klesá. V tom ostatním jste v rozporu s poznatky o vývoji života.

0/0
18.12.2011 8:58

Smradlavej čmoud z komína

Re: to snad ani autor nemůže myslet vážně

můžete nějak vědecky popřít zákon zachování hmoty? (souvisí s tím i ta energie)

sice se nějaká energie na Zemi dostává ze Slunce, ale "přeměnit" ji na hmotu je prakticky nemožné

+1/0
18.12.2011 14:02

vit.kucik

Re: to snad ani autor nemůže myslet vážně

Zákon zachování hmoty (i energie, či hybnosti :)) platí, a stejně se lidstvo může vyvíjet lepšímu a tvořit si své zdroje donekonečna. Spojujete věci, které spolu přímo nesouvisí. Jediným skutečným (a nevyčerpatelným) zdrojem je totiž lidská invence. Pokud Vás to opravdu zajímá, přečtěte si pozorně, co je tím myšleno.

K druhům: nepochopil jsem přesně, co tím myslíte. K centrálním regulacím (i ochranám) obecně se stavím skepticky...

0/0
19.12.2011 8:06

djrhedy

Re: to snad ani autor nemůže myslet vážně

Lidská invence? Narážíte na něco, co jste ve své stati sám kritizoval, totiž subjektivní soud. Hodnota lidské invence se totiž určuje dost těžko. Vycházíte z předpokladu, že lidská invence je víc než zdroje energie, což je teorie vycházející z předchozích zkušeností. Ideologiemi, ačkoli se proti nim tolik vyhrazujete, váš článek přímo překypuje. Alarmista sem tam - jo to je to zlo ti alarmisti brání tomu úžasnému skvělému vývoji. Nekonečné zdroje jaderné energie? To už je totální úlet. TJ fůze je prozatím bohužel stále v plenkách stejně jako před 30 lety a cena energie v posledních 10 letech stoupla více než by bylo zdrávo a to jak v západních zemích, tak třeba i v ČR. Pokud jste si nevšimnul, tak doporučuji prohlédnout si faktury za energie. Chvílema jsem měl pocit, že žijete asi úplně v jiném světě, když mluvíte o tom že " Naši vnuci v megalopolích budou nejspíše se svou dobou spokojeni, budou

mít pravděpodobně neskonale více možností a bohatství než my a téměř

s jistotou "

0/0
27.1.2012 16:32

IvaPekárková

Článek se mi líbí, máte ode mě karmu...

dokonce jsem četla přímo některé zdroje, plus navíc knížku s názvem něco jako Altruism od, tuším Dána, lidského genetika a moc chytrého chlapíka. Mooooc ráda bych tomu všemu věřila. Ale tak trochu mi to připomnělo jeden smutný vtip. Vyskočí chlapík z dvacátého patra, v pátém je připravený reportér, a když chlapík letí kolem, vystrčí z okna mikrofon a volá: "Tak co, jak to jde?" A chlapík povídá: "Zatím dobrý."

0/0
16.12.2011 20:33

vit.kucik

Re: Článek se mi líbí, máte ode mě karmu...

Díky...:)) Uvedený příklad je tak klasickým (a tak často užívaným) bonmotem zastánců katastrofických scénářů konce lidstva, že se dokonce dostal i do druhého vydání knihy, ze které jsem vycházel. Víte jak na něj reagoval autor, J. Simon? Tím, že aby tento příklad byl alespoň trochu napasovatelný na lidskou situaci, musel by být příklad doplněn o záchranné lano, které padajícímu chlapíkovi nabídnou v každém patře a on jej s díky odmítne.

Mně se toto jeho "vypořádání se" s bonmotem nezdá příliš šťastné. Pravdu má v tom, že příklad je i přes svou vtipnou chytlavost zcela zavádějící a nedá se nijak připodobnit k naší situaci. Všechna racionální data svědčí, že lidstvo není ve stavu nějakého nekontrolovatelného pádu. Spíše se dá připodobnit poutníkovi, který jde krajinou od A do B, a cestu zvládá se stále menší námahou, stále lépe ze učí zdolávat překážky na hrbolaté cestě...

0/0
19.12.2011 8:22

IvaPekárková

Re: Článek se mi líbí, máte ode mě karmu...

Pane Kučíku, nechcete mi napsat? Můj mail je u mých blogů. Bylo by příjemné mít nějakého pen-pala, se kterým bych se zrovna o těchhle věcech mohla něžně přít.

0/0
19.12.2011 16:41

Paveljan

Kučíku, máme štěstí,

že to místo Vás vyřeší příroda. Nejvíc jste mě pobavil posledním schodem - račte porovnat se statistikou. Co mě ale dostalo byly fytofarmy a hydroponie - vždyť se to nedá žrát. Vždycky mě fascinuje, když se objeví nějakej borec a začne vypočítávat kolik stovek miliard lidí Země uživí. Tahle hra na idioty mě fakt nebaví.

+1/0
16.12.2011 16:31

pithart

Re: Kučíku, máme štěstí,

Tak se jako idiot nechovej. Prosté.

0/0
17.12.2011 7:37

vit.kucik

Re: Kučíku, máme štěstí,

Fytofarmy jsou jen příklad, že technicky není výživa obyvatelstva nějaké drama. Lidé se budou stravovat jistě podstatně lépe, protože volných polí (a jiných možností) je dostatek.

0/0
19.12.2011 8:27

Crimea

Skvělé, jako obvykle

Ale víte, co bych si od Vás strašně ráda přečetla? Že Martě je den ode dne lépe.

+1/0
15.12.2011 21:37

Camino.

Re: Skvělé, jako obvykle

To jste mohla napsat privatne......

0/0
15.12.2011 22:38

Aretta

Re: Skvělé, jako obvykle

Cami, celoudobu jsem myslela na tutéž otázku... akorát byhc neměla odvahu...

0/0
16.12.2011 15:06

Camino.

Re: Skvělé, jako obvykle

Dik, ja urcite otazky zasadne ne v diskusi a jeste pred koncem roku to chci vyridit.....mozna poradit.

0/0
16.12.2011 19:09

Aretta

Re: Skvělé, jako obvykle

Mail máte, že? Je u blogu.

0/0
16.12.2011 19:30

Camino.

Re: Skvělé, jako obvykle

Dabel mi naseptal do ucha:-)

0/0
17.12.2011 5:54

Aretta

Re: Skvělé, jako obvykle

ha... zkusím, jestli mi nenašeptá i ten Váš/Tvůj,,,doprčid...tykáme si nebo vykáme?;-D

0/0
17.12.2011 11:11

vit.kucik

Re: Skvělé, jako obvykle

Zázraky holt neumím... v ty můžeme jen doufat.

+6/0
15.12.2011 23:19

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Skvělé, jako obvykle

To nezní tak optimisticky, jak jsem doufal :-((. Držím pořád palce...

0/0
15.12.2011 23:33

ladyevil_cz

Re: Skvělé, jako obvykle

R^ Pozdravuj R^

0/0
16.12.2011 21:48

Aretta

Re: Skvělé, jako obvykle

R^

0/0
17.12.2011 11:11

silvinka.pink

Re: Skvělé, jako obvykle

ode mě taky - Viki V

0/0
16.12.2011 23:24

Jožin z planin

Suroviny

Na těch schodech něco bude, to je pravda. Otázkou je, jestli ten poslední stupínek už není moc vysoký.

Vezměme si Evropu jako příklad té nejrozvinutější civilizace za současných podmínek. Ta má relativně stabilní populaci (tedy už je nahoře na schodu). Přírodní (mám na mysli především nerostné) zdroje tu využíváme poměrně intenzivně, ale když se podíváme, kolik surovin a výrobků z nich se vyváží a kolik dováží, tak je to dost drsný nepoměr. Nejde jen o ropu a zemní plyn jako o paliva, ale i o spoustu dalších věcí. Rozpočítejte, kolik toho padne na jednoho obyvatele Evropy a pak to vynásobte Vašimi dvanácti miliardami obyvatel, až se na ten stupeň dostanou všichni, a hned uvidíte, že někde něco bude chybět (a bude toho dost). Bude k tomu potřeba další technologie (asi recyklační nebo nové materiály), aby byla uspokojena taková poptávka. Další varianty jsou buď radikální šetření nebo redukce populace nebo alespoň jejího růstu.

0/0
15.12.2011 20:34

vit.kucik

Re: Suroviny

Zdroje nesbíráme, ale tvoříme. To je myšlenka, kterou jsem v článku zmínil, protože na ní všechno stojí. Evropa sice nejvíce hodnot spotřebovává, na druhé straně jich nejvíce vytváří. Pokud suroviny dováží, pak proto, že je to pro obě strany - Evropu, a zejména i pro rozvojový svět výhodnější - Evropa se místo rubání uhlí může soustředit na návrhy mikroprocesorů a africký stát místo aby seděl na zásobě uhlí, které neumí tak dobře využít, a setrvával v chudobě, jej prodá bohatšímu a získá tak prostředky pro svůj rozvoj. Ekonomie pro to stvořila "teorii komparativních výhod", která uvedený mechanismus popisuje. To, co komunisté nazývali "vykořisťováním" rozvojových zemí je ve skutečnosti oboustranně výhodná cesta k rozvoji. Miliarda lidí vytvoří více zdrojů (energie, tepla, potravin, zboží, ...) než sto milionů. A to i v přepočtu na hlavu.

0/0
15.12.2011 22:40

Jožin z planin

Re: Suroviny

Komparativní výhody znám, ale kde nic není, ani smrt nebere. Uhlí, ropu, železo, měď a další zdroje tvořit zatím neumíme. Evropa už jich má dost málo, proto dováží. Kdyby jich bylo dost, myslíte, že by se mluvilo o prolamování těžebních limitů a podobně? Dovoz uhlí je hrozně drahý (u ostatního to je trochu lepší), takže kdo má, ten těží, dováží jen ten, kdo nemá. Až se ty africké země sedící na hromadě uhlí a posílající ho do světa dostanou na evropskou úroveň, uhlí už vyvážet nebudou, protože ho budou samy potřebovat. Udělejte okolo Evropy plot (radši jen virtuální) a představte si, jak by si poradila.

0/0
16.12.2011 8:46

vit.kucik

Re: Suroviny

Ano, Váš příměr by měl smysl, pokud bychom byli opravdu odkázáni jen na několik surovin a s jejich vyčerpání by znamenal konec civilizace. Tak to ale nestojí - my vlastně nepotřebujeme žádnou ropu, uhlí, železo, měď... potřebujeme služby, které nám uvedené suroviny poskytují - potřebujeme teplo, pohyb, pohodlí, komunikovat, apod. Tyto služby jsme schopni nyní nejefektivněji zajistit těmito surovinami, pokud se stanou drahými (nedostupnými), lidská invence užije jiné, momentálně stejně či ještě více výhodné. Okamžitá námitka zní, jak si můžeme být jisti, že "něco jiného" vymyslíme. Odpověď je, že tomu doposud v lidské historii tak bylo. Že je pravděpodobnější, že tomu tak bude i nadále, než nikoliv, stejně jako je pravděpodobnější, že i zítra znovu vyjde slunce, než že se "zasekne" někde v prostoru.

Pokud by Evropa zůstala teoreticky izolovaná, užívala by zdrojů na svém území. Nečiní tak jen proto, že je pro všechny podstatně výhodnější transkontinentální obchod.

0/0
16.12.2011 15:42

Astaroth

Re: Suroviny

Ajaj, to je dalsi modernisticky mytus. Kdysi se moderniste opajeli civilizaci sluzeb, ktera se zbavi vyroby a bude zit jen z podstaty a preprodeje a prisly velkolepe krise, ktere jim to rozbouraly. Ted se zase "tvori zdroje" :-P To zase bude vystrizliveni.

0/0
16.12.2011 16:11

gofry2

Re: Suroviny

Tvorením zdrojov sa nemyslí ich fyzické vytváranie, ale vynachádzanie nových možností ako využiť to, čo okolo seba máme. Urán ešte pred 100 rokmi zdrojom nebol, dnes už je. Ropa preda 150 rokmi. Elektrinu ešte pred 200 rokmi tiež nepoznali. Ako premeniť pohyb vody na prácu tiež ľudia nepoznali vždy. No a keď boli ľudia ešte lovcami a zberačmi, tak si tiež nedokázali predstaviť, že raz budú jedlo proste pestovať a budú ho mať toľko, koľko sa im len zachce.

.

Myslieť si, že zrovna dnes je tá výnimočná doba kedy sa už nič nepodarí vymyslieť to chce mať hodne pesimistické myslenie. Stačí sa pozrieť na ceny surovín a služieb - po očistení o infláciu prakticky všetky ceny klesajú, čo znamená iba jediné - stávajú sa menej vzácnymi, je ich teda dostupnejšie väčšie a väčšie množstvo. Skutočne si myslíš, že by k tomu dochádzalo, keby sme boli na pokraji vyčerpania surovín? To už ani nie je pesimizmus, ale obyčajná hlúposť.

+1/0
17.12.2011 13:22

kareldrabek.blog.idnes.cz

Re: Suroviny

Malý příklad - byly velké problémy se stříbrem - spotřebovávalo se při fotografii. Podařila se recyklace a přechod na digitální fotografii, kde se spotřebovává stříbra minimum.

+1/0
18.12.2011 9:03

habit-.!..

... kapánek ujetá argumentace...

... podle té vaší schodové teorie by nás dnes byl zhruba trojnásobek proti době kamenné - přitom jen za posledních 200 let (co je to proti dvěma milionům) se náš počet zhruba zesedminásobil - a to jsme zažili řadu válek a pohrom, které naše počty zredukovaly...

... schody tam možná nějaké jsou, ale rostou exponencionálně, takže váš optimismus rozhodně není namístě...

0/0
15.12.2011 18:01

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: ... kapánek ujetá argumentace...

Já myslím, že argumentace je OK: Alespoň já jsem k něčemu podobnému došel už dřív taky.

Jde o to, že dřív se vyplatilo mít co nejvíc dětí - nebyla mechanizace, automatizace technologie, byla velká potřebalidské práce a nízká efektivita. Takže zajistit si pracovní síly z vlastních zdrojů, zvláště, když byl předpoklad, že se o rodiče postarají ke stáru, bylo velmi výhodné.

Od minulého století, extrémně, od války, už nejsou děti výnos, ale ztráta (mluvím pořád z ekonomického pohledu). Lidská práce je čím dál méně potřeba, díky tomu, že je čím dál dražší (i díky zdanění práce a dovodům) je co největší snaha ji nahradit technologií. Naopak aby se člověk uplatnil, je třeba čím dál delší vzdělávání, tedy i náklady na potomky.

A ať je to nízká pohnutka, jak chce, v praxi to povede (v západním světě už začalo) k přirozenému poklesu populace a ustanovení nové rovnováhy.

0/0
15.12.2011 20:07

Astaroth

Re: ... kapánek ujetá argumentace...

Deti byly ne proto, ze by se vyplatily ci nevyplatily, ale jako bocni efekt. Kdyby nebylo vynalezu pilulkove antikoncepce, tak se rodi plno deti porad.

0/0
16.12.2011 16:13

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: ... kapánek ujetá argumentace...

To možná hraje taky roli, ale nemyslím, že až tak zásadní. I předtím existovala antikoncepce. A lidi byli plodnější...

0/0
16.12.2011 18:35

vit.kucik

Re: ... kapánek ujetá argumentace...

Vy jste nečetl pozorně...:)) Nepíši nic o trojnásobku, ale o exponenciálních řádech - 5mil. - 100mil. - 10mld.... Podívejte se...

0/0
15.12.2011 22:43

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Skvely clanek,

v principu souhlasim. Bohuzel je trochu problem, ze je to idealizovane. Realita je treba v ruznych nesnazenlivostech (a je jedno, jesli opodstatnenych nebo vyvolanych umele), ktere pak usti v obcanske nebo klasicke valky. Proste nerovnomerny rust vyvolava pnuti, ktere ma tendence to srovnat, casto silou.

Dalsi problem vidim, pokud lidi, co vidi vse cerne, bud jsou tak zrucni recnici, ze stahnou davy a ziskaji velkou politickou moc (model Hitler) a nebo maji realnou moc (je jedno, jesli ziskanou nebo zdedenou) a pak se rozhodnou lidstvu pomahat (model konspiracni teorie - elity ovlivnujici ekonomiku a normy a touzici vyhubit 3/4 lidstva pro dobro lidstva).

+1/0
15.12.2011 17:57

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Skvely clanek,

Ohledne populace me vadi panikareni stylu "Evropa vymira". Myslim, z diky ohromne produktivite (technologie, automatizace) dochazi prace a tudiz je umela zamestnanost [od prebujele bytrokracie po umele obory stylu gender studies, sociologicka antropologie (to jsem si vymyslel, snad to neni) ]. proto mi prijde prirozene snizeni populace a ustanoveni nejake nove rovnovahy. Tomuto se celkem venuje p. Vasicek, ja jsem o tom napsal jeden clanek (zde, prepracovana verze na Lidovkach - "Proc lidi potrebuji mesta na Mesici a Marsu")

+1/0
15.12.2011 18:00

vit.kucik

Re: Skvely clanek,

Díky, Petře... V článku řeším populační růst a "limity" Země... ne války a politiku. Osobně si myslím (a existují k tomu snad i nějaké studie), že válek bude s rostoucí populací v budoucnosti spíše ubývat (na rozdíl od všeobecně rozšířených představ). Napomáhá s tomu globalizace (rostoucí intenzita komunikace a provázanosti) a technologický pokrok (zdroje bohatství se již nedají získat expanzí a násilným porobením obyvatel, jako v minulosti. Největším generátorem bohatství je volná liberální ekonomika, kterou nevytvářejí generálové na bojištích, ale aktivita svobodných občanů, tj. něco, s čím si jakékoliv bojové akce těžko poradí...)

0/0
15.12.2011 22:55

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Skvely clanek,

Ano, s tím bych souhlasil. Četl jsme prognózu, se kterou bych souhlasil, že budoucí války budou spíše na úrovni perfektně vybavených malých jednotek a strojů (vojáci se skeletem a hromadou vybaveni ala Hvězdná pěchota nebo mechwarrioři, bezpilotní letouny a vozítka) a přesně cílených zásahů, spíš než plošná destrukce. To má logiku, protože i při anexi území pak zůstane zachovaná infrastruktura, práceschopné obyvatelstvo apod. Navíc válka funguje i jako ventil na "přebytečné" zdroje a jako tlak na rozvoj, pokrok. Tuto roli plnila, namísto horké, i studená válka a plnila by ji i tato technologická.

Ale pořád to není prevence, když přeskočí někomu mocnému. Nejsem zastáncem konspiračních teorií, ale je znepokojivá myšlenka, že pokud by někdo mezi elitami prosadil nějaký kult, tak by na to moc měli (nakonec - viz. princ Filip, co se netají obdivu k nacismu a chtěl by se znovuzrodit jako smrtící virus, co vyhladí populaci... nebo kult eugeniky počátkem 20. stol.)

0/0
15.12.2011 23:15

strycek-Joe LLC

Kéž byste měl pravdu

Rv

0/0
15.12.2011 17:20



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.