Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

politika není klika

skvělý příspěvek

Velmi dobře napsaný článek, který mě donutil se na věc podívat i z druhé strany problému. Naprosto souhlasím s tím,

že býti úspěšným podnikatelem znamená býti často spíše diktátorem (sám podnikám 20 let). Někdy je to jistě na škodu, ale většinou prospěšné pro výsledek a úspěch. Nicméně, více hlav více ví a pro vedení národa jedna hlava nestačí, byť je sebeosvícenější... Děkuji autorovi! :-)

+1/0
11.1.2012 11:01

vit.kucik

Re: skvělý příspěvek

Díky, málo kdy si autor takto porozumí se svým čtenářem... :))

0/0
11.1.2012 17:17

M99

Babiš?

Jistě. Synek komunistickyho prominenta, ktery si za komance studoval ve svycarsku, zatim co vy jste mel problem se dostat k Balatonu.

Nejvetsi prijemce zemedelskych dotaci v CR. Ten, kdo lobby prosadil a profituje na primichavani bionafty do paliv (priplatite si cca 3 Kč na litr).

Je jen malo lidi v CR, kteri by profitovali na klientelismu jako on. Je jen malo lidi v CR, kteri maji zajem v tom udrzet velikost statu a miry prerozdelovani.

Dalsi VV - ne dekuji.

0/0
7.11.2011 21:47

kleo

Re: Babiš?

nemůže za své rodiče, tohle bych mu nevyčítal, tím nechci říct, že mu fandím, slušný člověk by asi do politiky nešel, ne u nás, co by tam dělal? Akorát by se ušpinil. Chyba je v zákonech, v ústavě, pokud ty se nezmění, nestane se nic.

Mě by nevadilo, kdyby byl v čele monarcha, chcete-li diktátor, pokud ovšem bude osvícený, čestný a schopný zároveň. Demokracie by mohla fungovat pouze ve vyspělé společnosti, ne u nás.

0/0
29.11.2011 11:43

vit.kucik

Re: Babiš?

Na "osvíceného, čestného a schopného" lídra lidstvo už čeká tisíce let. Zatím se žádný neobjevil...

Asi se budete prozatím muset spokojit s někým, jako jste Vy sám nebo já - tj. s chybujícím, slabým, částečně omezeným lídrem, který se sice nadchne pro velké věci, ale má zároveň sklony občas preferovat sebe před ostatními. Takové lidi vidíme jak v politice, tak každé ráno v zrcadle...

0/0
11.1.2012 17:15

kleo

Re: Babiš?

jenže tzv. demokracie se také neosvědčila, počítali ti naivní lidé při cinkání klíči např, s tím, jak stoupne kriminalita???? Asi by tak nadšeně necinkali....

problém dnešních politických lídrů vidím v tom, že nemusí zodpovídat za své chyby, spoléhají na to, že voliči jsou hloupí a mají krátkou paměť...a znáte to, byznys postavený na lidské hlouposti stojí na těch nejpevnějších základech;-)

0/0
12.1.2012 9:39

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

pekne, velmi dobre rozebrano....

Souhlasim naprosto... ale myslim, ze je tam jeste jeden realny problem: v soucasne politice uz tak nerozhoduji ideje a programy, jako jednoduche slogany, populismus a negativni kampane (duvod je dany tim, co vystihuje jeden vtip od Rencina: "Je mi to lito, pane profesore, ale 2 blbci pro nas maji skutecne vetsi cenu, nez vy"). To znamena reklamy vsude, to stoji penize. Neni tajemnstvim, ze vitezstvi ve volbach je v prime umere k nakladum na volby... a pak to vede ke korupci (strany potrebuji mraky penez na kampan). To taky neni demokracie v "klasickem pojeti".

.

(PS: jak se dari Marte?)

0/0
7.11.2011 15:49

petrph

jenže,..

V naší současné  oligarchii propojení byznysu s politikou už je ten úspěšný podnikatel dávno součástí politiky a to pravidlo 70-20-10 pro ně stačí stejně, jinak by skoro nic nevydělal.. Asi jenom skutečně naivní volič by si mohl myslet že skutečně úspěšný podnikatel zbohatl a měl úspěch díky své usilovné práci, kvalitě svých výrobků,poskytováním lepším služeb než konkurence, atd. :-)

0/0
7.11.2011 9:10

radek.stembera@volny.cz

reakce na minulý článek

omlouvám se že to píši sem, ale upoutal mne vás předchozí článek o spekulaci, u něj je již uzavřená diskuse a jen vás chci upozornit na dnešní článek pana Ivo Vašíčka : http://vasicek.blog.idnes.cz/c/226284/Pro-koho-jsou-uzitecne-spekulace.html

Jinak s vaším viděním světa naprosto souhlasím a dávám karmu. Nechápu co se panu Vašíčkovi stalo, jestli se praštil do hlavy, nebo je zatím nějaká spekulace :)

Osobně se obávám bubliny levicové rétoriky obecně, která vzniká. Každý najednou odsuzuje liberalismus a konzervativismus, doporučuje "restart" apod... jediný kdo na tom vydělá budou komunisté. Znáte li termín "užiteční idioti" - což byli lidé mající renomé, kteří v dobré víře pomáhali komunistům jako skvělá propaganda, nebál bych se označit tyto "objevitele" revoluce za nové "užitečné idioty". Ti původní však neměli zkušenost s reálným "resetem" a to pro ně byla polehčující okolnost.

+2/0
6.11.2011 23:52

vit.kucik

Re: reakce na minulý článek

Články kolegy Vašíčka sleduji delší dobu, myslím, že není (v ekonomickém smyslu) liberál, stejně jako není pravicově liberální Pirátská strana, jíž je místopředsedou. V tomto kontextu mně jeho článek nepřekvapuje (již v minulosti jsme se chytli na základních ekonomických termínech). Váš poslední příspěvek v diskusi pod jeho článkem se mi líbil, je to klasický liberální postoj, který má alespoň hlavu a patu :))

Mám také stejný názor na módní řeči o "restartech", "že se systém vyprázdnil", apod. Je to jen volání po prachobyčejné revoluci v modernějším kabátě, se stejně strašnými důsledky, jako měly ty v minulosti. Ti, co po ní volají, je zase jen prachobyčejná levicová avangarda, ať už se tváří jakkoliv moderně, apoliticky, "mimo systém", apod.

0/0
7.11.2011 15:38

Jednoho krásného dne ...

no a taky to tak podle toho u nás vypadá

politici nepracují ale politikaří. nejlepším vysvědčením demokracie západu jsou výsledky - neustále rostoucí dluhy. já to za sqělý výsledek nepovažuji.

0/0
6.11.2011 23:34

vit.kucik

Re: no a taky to tak podle toho u nás vypadá

I přes ty dluhy však v zemi zůstáváte, můžete volit a říkat si, co Vás napadne. Nebo se chystáte vystěhovat? Po pravdě - na světě byste našel jen málo míst, kde byste měl tak dobře jako v Čechách nebo jiné zemi EU... :))

0/0
7.11.2011 15:42

kleo

Re: no a taky to tak podle toho u nás vypadá

ale jsou, mám sestru vdanou v Norsku a je to o něčem jiném, proto, nebo přesto, že tam vládne soc. demokracie??? Že by na tom přerozdělování něco bylo? Liberální myšlení se neosvědčilo, to je snad každému jasné.

0/0
29.11.2011 11:36

NobodyWasHere

tak nějak mi spíš zdejší do politiky vstupující, či se

k tomu chystající "businessmani" připadají, že se spíš chtějí na rozpočet přisát přímo - bez nutnosti lobovat (a platit) někomu jinému, než sobě - což by ani tak nemuselo být na závadu, požadavky partají na podíl ze zakázek již u nás dávno přerostly rozumné číslo. Ale zaklínat se přitom vznešenými ideály ...... no, někdo na to asi slyší.

0/0
6.11.2011 23:05

vit.kucik

Re: tak nějak mi spíš zdejší do politiky vstupující, či se

Samozřejmě, že někteří mohou jít do politiky s vyloženě kriminálními úmysly. Osobně jsem si to myslel např. u V.Bárty a jeho VV. Nicméně při psaní článku jsem neměl tento typ lidí na mysli...

0/0
7.11.2011 15:46

maraz

Výborné

Názor a přehled hodný úspěšného politika. Není myšleno ironicky!

+1/0
6.11.2011 22:23

vit.kucik

Re: Výborné

díky... .))

0/0
7.11.2011 15:43

stastu

Trefné :)

XR^

0/0
6.11.2011 22:12



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.