Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M31a40r89i63e 35P33o81k46o18r71n90á 9845134210

Škoda, že pan Chomsky nedebatoval se studenty na nějaké téma, které by dotýkalo lingvistiky nebo teorie formálních jazyků. Pak to dopadne, jako když se popové hvězdy v rámci volební kampaně "zapojují" do politiky a plantají nesmysly.

0/0
29.6.2014 22:36
Foto

J96a55n 64B88u40r17i45á69n91e30k 9449675163601

Váš článek, pane Kučíku, postrádá nějaký konkrétní příklad, profesorův výrok, se kterým byste chtěl polemizovat. Tu přednášku jste nejspíš vůbec neviděl. Přečetl jste si nějaký komentář a podle něho si udělal ultimativní názor. Já jsem si to pustil tady: http://www.youtube.com/watch?v=oGGOtkwJB3k 

Vydržel jsem to do 50. minuty. Nebylo to nijak zvlášť originální ani zajímavé, kladené otázky byly jalově pseudointektuálské a s odpověďmi to nebylo o moc lepší. Chomsky kritizuje USA i leccos dalšího, ale jeho výroky nevybočovaly z toho, co se od universitního profesora-filosofa dá očekávat. Chomsky není komunista ani ultralevičák, prohlašuje se za anarchistu, ale s nadsázkou. Váš článek je neadekvátní, přirovnání k idiotce Semelové je pak dost stupidní.

+1/−2
10.6.2014 22:58
Foto

V16í80t 65K52u47č34í80k 6743357726791

Vaše reakce je střízlivá a věcná, ovšem jen zdánlivě. Máte pravdu, že jsem olomouckou přednášku neslyšel vůbec. Můj článek však není o ní, není vlastně ani o Chomskem, je o reakci české společnosti na jeho osobu. O očekávání "úctyhodné seriozní americké celebrity" a následného překvapení, když ona celebrita řekne cosi, co do toho rámce nezapadá. Chomského názorový svět znám z dřívějška, nijak hluboce, ovšem do té míry, abych jej dokázal ideologicky zařadit. Jeho zahraničně-politické představy jsou prakticky totožné s pohledem marxistických a jiných radikálně-levicových skupin. Anarchistou není z nějaké nadsázky, část anarchistického hnutí jej bere jako svého ideologa, vydávají s ním trička a hrníčky (viz fotka v perexu). Jeho marxistický radikalismus byl viditelnější více v 70. letech, kdy se zastával různých levicových revolučních skupin od latinské Ameriky po Kambodžu. Příklad se Semelovou měl ukázat, že někdo může být vlivný v rámci své radikální skupiny, ovšem přesto odmítaný většinovou společností. Chomskeho radikalismus je americkou většinovou společností vnímán zhruba stejně.

+3/0
11.6.2014 6:56

K73a72r93e67l 20D92u20b 9375448671551

Chomský je z těch  zrůd, které si myslí, že je chick kálet do vlastního hnízda. Této duševní nemoci se říká oikofobie.

+3/−2
10.6.2014 19:53

V39á39c30l84a25v 78Š82u82b68r79t 9447213378957

Domnívám se, že přesně takto musel uvažovat Hitler o všech kriticích:-P

0/0
10.6.2014 22:26

V64á22c33l47a33v 61Š96u78b46r95t 9187353348747

O panu Chomskym toho moc nevím, ale letmo jsem si prošel autorovy blogy. A zdá se, že je typickým příkladem extremisty volného trhu. Bezmezně věří v jeho samoregulační schopnost. Tato utopie, ne o mnoho méně nebezpečná lidské svobodě než jím proklínaný marxismus, tu po roce 1989 zapustila silné kořeny, které se jen tak asi nikomu nepodaří vymýtit...:-/

+1/−1
10.6.2014 17:02

I34v38o 76Ž39á31č65e86k 9680632659107

Vy toho moc nevíte nejen o panu Chomskym, ale ani o jiných věcech.

+1/0
10.6.2014 17:06

V23á45c82l18a60v 70Š29u85b41r23t 9587963708467

Lepší, než "vědět", že objektivní hodnota neexistuje a že "hodnotu všech věcí určuje výhradně nabídka a poptávka na trhu"...

0/0
10.6.2014 17:31

I83v15o 63Ž95á56č47e48k 9610272819207

Tohle v ekonomice platí, i kdybyste se postavil na hlavu. Když už jsme tedy přešli na jiné téma.

0/−1
10.6.2014 17:34

V80á55c36l66a51v 75Š49u38b72r89t 9767913148827

To je volná citace z jedoho z předchozích článků autora. V ekonomice platí, že CENU určuje nabídka a potávka. Ale cena není totéž, co hodnota. Kdo se o tom chce přesvědčit, nechť se podívá na jakýkoli krach burzy. Ten, kdo nechápe právě to, že existuje více, než jen subjektivní hodnota zboží, v konečném důsledku nemůže pochopit ani dynamiku právě takových jevů, jakým je burzovní krach (a celé řady dalších, nejen ekonomických, ale i sociálních). Nemůže tedy porozumět ani samotné ekonomice.

0/0
10.6.2014 18:29

I59v37o 62Ž38á49č32e23k 9430732279477

Pěkně to umíte okecat. Objektivní-subjektivní, cena-hodnota... Napadá mě pořekadlo, které jsem četl v jedné sbírce Murphyho zákonů: "Jsi-li na pochybách, mumlej."

+1/0
10.6.2014 18:53

V17á45c82l88a58v 67Š19u26b66r83t 9307903238517

Mě zase napadá: "když nemám argument, používám hloupá pořekadla". Chcete diskutovat? Tak mi napište, jak si vysvětlujete, že hodnota nějaké firmy může klesnout během jediného dne třeba na polovinu...

0/0
10.6.2014 19:02

I45v65o 92Ž86á86č55e52k 9350552339347

Proflákne se na ni, že nemá na to, co slibuje.

0/0
10.6.2014 19:12

V15á87c10l43a13v 44Š71u46b17r82t 9667333708887

Ano? A že se to někdy stane všem kotovaným firmám ve stejný den? A dokonce i tehdy, když se na žádnou z nich nic neproflákne.

0/0
10.6.2014 19:16

I68v85o 78Ž62á47č93e44k 9740502939797

Nechci se s vámi pouštět do diskusí o burze, to je složitá hra, které nerozumím. Ale ty vaše bláboly o objektivní-subjektivní ceně-hodnotě jsou docela mimo. Když už, tak cena je objektivní, zatímco hodnota subjektivní.

Moc pěkně jste odvedl řeč jinam a já jsem vám na to skočil, moje chyba.

Jinak bych řekl, že na té burze může pohořet nejen jedna firma, ale určitý obor, když burziáni zjistí, že je předimenzovaný.

0/0
10.6.2014 19:29

V87á86c49l92a42v 29Š45u49b85r23t 9947723188827

Problém je asi v tom, že když jsem napsal, co autor blogu psal ve svých předchozích blozích (včetně pojmu subjektivní hodnota), tak jste mě napadl, že ničemu nerozumím. Je úplně jedno, jaké zvolíme pojmy, důležitý je obsah. Pan Kučík si myslí, že "vševědoucí" trh určuje tu jedinou a správnou hodnotu věcí (která se odráží v ceně), já s ním nesouhlasím. Vy s ním pravděpodobně souhlasíte, ale nedovedete argumentovat ve prospěch toho názoru.

0/0
10.6.2014 22:33

I26v95o 29Ž34á81č59e85k 9390492929207

Sorry, ale já jsem žádné mraky argumentů nenašel ani na vaší straně. Jaká má ta která věc pro koho hodnotu, o tom si rozhoduje sám. Naproti tomu cena, za jakou někdo něco prodá a jiný to koupí, je věcí dohody mezi nimi.

Podstatnější ale je, že tyto věci taháte do diskuse k článku, který se týká něčeho úplně jiného. Nediskutujete k obsahu článku, ale k jeho autorovi. To se nemá. Já považuji za svoji chybu, že jsem vám na to naběhl.

0/0
10.6.2014 23:04

V76á83c61l53a46v 27Š47u17b11r83t 9987323598927

Ono je těžké diskutovat o obsahu článku, který žádný obsah vlastně ani nemá. Mě pouze zajímalo, co je autor článku zač, když si dovolil nás poučit, že zrovna v případě tohoto člověka si máme dát pozor na to, že je profesorem na americké univerzitě (mimochodem na jedné z nejlepších), protože jinak je to prý úplný blbec. Ale proč je to blbec jsme se už nedozvěděli...

0/0
10.6.2014 23:37

I87v93o 25Ž87á71č72e65k 9540802869177

Proč je pan Chomsky blbec, to vám mohu říci dokonce i já: protože se přestal držet svého kopyta. Jinak si osobně nemyslím, že by článek neměl žádný obsah. Ale to je věc názoru. Pokud nějaký článek považuji za bezobsažný, tak pod ním prostě nediskutuji. Nezačnu tam diskutovat o něčem úplně jiném.

+1/0
10.6.2014 23:45
Foto

P15e34t57r 82Z12á13v35l95a55d24s81k38ý 5471113240721

Noam Chomsky je marxist. Tečka.

+3/0
10.6.2014 17:00

J22a24n 94K31o80s41t61e19l93n40í57k 1623847158522

Tak tady například o "marxismu" mluví: 

https://www.youtube.com/watch?v=A8GMidDRn2k 

Marxista opravdu není. Zkratky "marxista", "komunista", "antisemitista", "nacista" a pod. užívají pro jeho označení většinou ti, co o něm moc neví a tato označení přejali od dalších takových. Je to spíš nástroj na zpochybnění jeho názorů, aniž by se s nimi člověk musel dostat do skutečného věcného konfliktu.

0/0
10.6.2014 17:21
Foto

P35e77t51r 42Z91á51v60l86a12d69s84k58ý 5781253810111

Lepší je počíst písemné práce a vidno, že to je ještě horší, než marxist. Šílenec Kellerova střihu. Myslím, že Keller od něj opisoval.

+2/0
10.6.2014 18:23

K91a49r90e33l 91D71u92b 9755568711721

Marxista. No fuj tajbl. Tohle svinstvo by mělo konečně vymřít.

0/0
10.6.2014 17:28

I76v59o 76Ž56á53č22e32k 9390762599977

Nestrašte, já mám z marxistické filosofie státní zkoušku. Když jsem se v roce 1983 chtěl stát promovaným inženýrem, tak jsem ji složit musel.

0/0
10.6.2014 19:52

I53v86o 62Ž45á79č49e78k 9480222279697

Noam Chomsky byl v mládí opravdu vědcem, který učinil významné objevy v oblasti matematické lingvistiky - do jisté míry vlastně tento obor založil. Jenže pak se z něj stal takový ten užvaněný intoš, který ví všechno o všem.

+3/0
10.6.2014 15:34

K48a85r68e18l 58D79u62b 9115908651441

Že Noam Chomsky byl velice inteligentní, to může být, to byl Goebels taky.  Jinak bych ho nazval tak, že by mě cenzor zabanoval na tisíc let. ;-(

+3/0
10.6.2014 17:16

I96v47o 64Ž71á92č34e59k 9340372289657

On nejen byl, ale určitě pořád je velmi inteligentní. Jenže někdo holt tu inteligenci zaměří špatným směrem. Jeho vědecké objevy z mládí jsou opravdu dodnes velmi důležité. Jenže pak ho popadla taková ta mánie "když rozumím něčemu, tak rozumím všemu".

+1/0
10.6.2014 17:24

V22á98c22l83a79v 54Š33u37b70r12t 9647283788237

Humanitní vědy ale nemají žádné exaktní měřítko správnosti. Není to matematika. Proto máme jen různá rozumění a různé argumentace. Tedy Chomsky tomu může rozumět stejně tak dobře, jako kdokoli jiný a záleží jen na přesvědčivosti jeho argumentace a souladu se zkušeností. Takže poznání v těchto oborech vychází z interakce (diskuze) inteligentních lidí a je založeno na předpokladu, že žádné hledisko nebude z jakýchkoli (třeba ideologických) důvodů potlačováno a žádné naopak privilegováno.

0/0
10.6.2014 22:40

I55v61o 56Ž86á42č38e94k 9360602619137

Ta část Chomského práce, která je všeobecně uznávaná, se týká exaktních věd - matematiky a kybernetiky.

+1/0
10.6.2014 23:09

V20á51c30l23a36v 22Š14u84b67r40t 9457793868777

Tím spíš to pravděpodobně nebude úplný blábolista ani v oblasti těch humanitních věd. Že tam není všeobecně uznávaný může právě souviset s povahou těch věd - všeobecného uznání se tam dosahuje hůř a ani to nemusí znamenat, že má dotyčný pravdu.

0/0
10.6.2014 23:44

I95v32o 79Ž47á76č15e67k 9650432159367

Uznání se v humanitních vědách dosahuje hůř než v exaktních? Božínku...

0/0
10.6.2014 23:50
Foto

P10a90v96e20l 57D21v23o51ř20á35k 5259945854780

Taky jsem na FEL kdysi zkoušku z marxismu dělal, asi v r. 1966. Utkvěl mi jeden důležitý poznatek: kdo ovládá marxismus (leninismus), může se uplatnit v jakémkoliv oboru, neboť tato filosofie je prazákladem všech ostatních.

Jinak dle příjmení soudím, že je to echt  Američan jako poleno (viz u nás jistý Venca Pružinský - též odborník na všechno).

0/0
11.6.2014 11:13

V88á12c31l38a77v 81Š12u60b47r65t 9787203538707

Samozřejmě, že se v nich hůř dosahuje všeobecného uznání, protože na rozdíl třeba od fyziky nelze předložit exaktní důkazy, že právě ta má teorie je jediná správná.

0/0
11.6.2014 18:11

I13v78o 28Ž63á67č74e92k 9900812339727

Ani ve fyzice nelze dokázat, že tahle teorie je "jediná správná". Vy o vědě nic nevíte.

0/0
11.6.2014 19:40

J46a62n 61K17o54s86t46e52l50n37í22k 1453837728912

Jeden útok ad hominem za druhým - > trapný článek. A jestli autor pokládal Chomskyho za "neznámeho člověka", dokud k nám nepřiletěl, tak to vypovídá jen a pouze o jeho (ne)vzdělanosti a přehledu.

+3/0
10.6.2014 15:16

F23r33a42n83t94i17š72e76k 34B64y24s97t71ř70i53c75k46ý 7652327827863

Sranda je, jak jeden Chomsky dokáže z těch do sebe uzavřených Čechů udělat bandu zabedněných idiotů už jen tím, že si dovolil neideologické, přísně analytické myšlení... Téměř nikdo z těch, co se do Chomskeho teď tak silácky navážejí, ho ještě před týdnem vůbec neznal, neřkuli od něj četl jedinou knihu (a vůbec se ho ani nesnaží pochopit...)  Např. tu konkrétní myšlenku o Havlovi a východoevropských disidentech řekl N.Ch. poprvé snad už před 15ti lety (na yt si to můžete dohledat)... Přiznejte se, autore, že jste taky ještě před týdnem o nějakém N.Ch. vůbec neslyšel a ani teď o něm vůbec nic nevíte...? :) Jinak byste takovou hovadinu jako "Jeho názor na svět není o nic hodnotnější, nežli názory naší Marty Semelové, kdyby ji ve Spojených státech uváděly titulky "jedna z nejvýznamějších českých političek... " nemohl vůbec vyplodit.

+1/−1
10.6.2014 15:01

I64v14o 34Ž92á95č84e82k 9650822799627

Já jsem o N.Ch. poprvé slyšel někdy kolem roku 1980, kdy jsem na elektrotechnické fakultě studoval obor elektronické počítače a docent Češka nám přednášel předmět gramatiky a jazyky. Dnes jako programátor využívám programy jménem bison a flex, které byly vytvořeny i na základě jeho teorií. Velmi mi usnadňují práci.

Přesto si myslím, že dnes je N.Ch. blbem a už jím zůstane.

+3/−1
10.6.2014 16:31

K76a96r23e24l 58D77u61b 9185748411731

Když popustím uzdu  " neideologickému, přísně analytickému myšlení... " tak mi vyjde, že  totální eliminace Arabů by světu, biosféře, a civilizaci jen velice prospěla. To lze pomocí logiky a faktů dokázat.  Co s tím uděláme, než humanisti z toho dostanou  psotník ?

+1/0
10.6.2014 17:37
Foto

J29a54n 14B23u15r66i56á77n27e24k 9559845153181

Je někde k nalezení záznam toho projevu? Nebo aspoň té části o disidentech? Nebo doslovný přepis? Skutečně tam říkal něco o Havlovi? Kdekdo o tom mluví, kritizuje to nebo chválí, a přitom mám dojem, že jde o dojmy z třetí-čtvrté ruky.

+1/0
10.6.2014 14:47

J39a88n 50K23o40s36t62e20l30n86í52k 1253277648202

Najdětě si na Youtube "Noam Chomsky v Olomouci". Říká to tuším někdy v prvních 30 minutách...

0/0
10.6.2014 15:24
Foto

J62a21n 78B66u57r55i40á88n23e41k 9219115133891

Díky za odkaz. Vydržel jsem do 50. minuty. O disidentech tam řekl půl věty někde na konci první desetiminutovky v nějakém příkladovém výčtu.

0/0
10.6.2014 23:01



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.