Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

johnpeters

9. 7. 2011 12:27
Nedočetl jsem

to do konce,neb nemám čas na použité myšlenky..Spekulace-na tu dopláceli v dějinách ponejvíc Židé.Museli se proto po celá staletí lišit od obyvatelstva buď klobouky,nebo žlutými páskami či hvězdami.Prostě-pozor na ně,jsou to spekulanti,lichváři!Dnes si vybojovali právo to tak nebýt...;-(P.S.Když neprudukuji výrobek,ať ve formě zboží,nebo duševní hodnoty přínosné pro společnost,ale pouze s nimi manipuluji pro svůj zisk,jsem spekulant.Mněl bych být označen...!!

0 0
možnosti

Pavel.Hrdina

9. 7. 2011 12:36
Re: Nedočetl jsem

Ano. Speciálně vy byste opravdu "mněl být označen". Hodně výrazně! ;-D ;-D ;-D

0 0
možnosti
M

morbid

9. 7. 2011 12:46
Re: Nedočetl jsem

Něco jako na krabičkách cigaret: "johnpeters škodí duševnímu zdraví!" ;-D

0 0
možnosti
JP

jeste asocialnejsi grupa

9. 7. 2011 12:40
Re: Nedočetl jsem

prakticky cela moje pracovni kariera mela spolecensky prinos prakticky nulovy, ba primo v nekterych priapdech se da rici, ze ta spolecnost by byla mozna radeji, kdyz bych si vzal par dni dovolenou ... ale me za moji praci neplati zadna spolecnost, ale zamestnavatel, pripadne solventni klienti, tudiz je vcelku logicke, ze jednam v zajmu zamestnavatele a platicich klientu, nikoliv v zajmu nejake te spolecnosti. pokud spolecnost chce, abych jednal v jejim zajmu nebo pro ni tvoril nejake hodnoty, bude muset nabidnout lepsi platove ohodnoceni, nez nabizi stavajici zamestnavatel, nebo se bude ta spolecnost muset  obejit bez me spoluprace. zadarmo nepracuji a nehodlam s tim ani zacinat ...

0 0
možnosti
RT

djrhedy

24. 7. 2011 16:58
Re: Nedočetl jsem

No naštěstí ještě existují lidé, kteří raději dělají práci, která přináší nějakou společenskou hodnotu než práci, která nese jen prachy. Osobně bych nemohl dělat práci jen pro prachy, práci, která by mne nenaplňovala a ze které by se mi morálně zvedal kufr. Jistě je to každého věc. Vám zjevně nevadí, že když se později ohlédnete za tím, co jste v životě udělal, že na to nemůžete být hrdý. To je ale dost smutný ne? Ale jak říkám vaše věc.

0 0
možnosti
PH

petrph

9. 7. 2011 19:36
Re: Nedočetl jsem

Bylo to tak, jenže trochu jinak. Ještě tak v 10-11 století bylo nemravné a nečestné vyžadovat za zapůjčení peněz nějaký úrok. Přece tím se peníze nijak nezmenšují.Jenže, peníze byly potřeba, a zájemců o půjček hodně, ba dokonce se našli i tací, co třeba půjčku někdy i nevrátili. Takže se vytvořil černý trh s vysokými úroky,na kterém původně participovali nelegální lichváři a nečestní Židé (ti skutečně po staletí, žili v ghettech a jiné,čestné profese ani provádět nesměli..)

Až později, v Itálii vznikli první bankéři,kteří dokonce zjistili že nemusí ani půjčovat vlastní peníze,stačí si je za mnohem menší úrok vypůjčit od svých klientů..

A burzovní spekulace vznikly až ještě mnohem později.Původně akcie vznikly jen proto, aby majitelé podniků získali kapitál pro rozjetí svých podniků,a akcionáři kteří si ty akcie koupili pak participovali na zisku takového podniku. To nebyla, spekulace ale spoluúčast.Většina dnešních spekulantů se vůbec nestará co to je za podnik a jak vydělá..

0 0
možnosti
  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6363x
Studoval jsem a pracoval v Praze v IT a logistice... momentálně se svou rodinou žiji na úpatí Dolomit v severní Itálii