Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
UC

emersonskej

19. 11. 2010 11:11
Rozumně a inteligentně napsáno !!!

Souhlas a karma !!!

0 0
možnosti
V

velkej_prut

10. 10. 2010 22:46
A navíc

není jediný důvod aby vegetariáni a další podobně smýšlející demokraticky nemohli prosazovat svoje názory a na nich založené zákony. Mě se taky nelíbí, že někdo prosadil ....... zákon omezující mě v ....... ! Holt smůla. Je plné právo kohokoliv prosazovat svoje názory a demokraticky je "vnutit" skrze zákony ostaním stejně jako se to děje běžně už minimálně 1000 letR^ A stejně jako je to v případě každého zákona

0 0
možnosti
V

velkej_prut

10. 10. 2010 22:48
Re: A navíc

A odhlédněme od vegetariánství

0 0
možnosti
V

velkej_prut

7. 10. 2010 23:24
A mimochodem

je naprosto zavádějící a od vás nefér, že zmiňujete svého děda. Moc dobře víte, že dnes to takle vůbec nefunguje. Ani vzdáleně. To co si koupíte fakt není taková idyla. Mě samotného to překvapilo, než jsem se stal vegetariánem.

Vyvolává to pak pocit, že názory ochránců zvířat jsou vycucané z prstů protože všechna zvířátka se mají nádherně a dědové je chodí po večerech zavírat a chodí jim sekat travičku na zimu a na dobrou noc jim čtou pohádky. Vážně si myslíte, že to takto funguje? Proč to nepopíšete reálně tak jak se většina dnešního masa skutečně vypěstuje, zpracuje a sní?

0 0
možnosti
VV

SYETEY-KOTZOUR

8. 10. 2010 9:28
Re: A mimochodem

vtip je v tom, že nějaký vegetarián s emotivním blokem vůči zvěři, nemá co určovat, co je pro ostatní přijatelné....

Vašemu rozhodnutí fandím, nicméně jste se stal tak trochu okrajovou entitou společnosti a těžko můžete mluvit za ostatní.

Že to tak Váš mozek vidí, je Vaše právo......moje právo je zase takové vidění světa ignorovat.

P.S. zvíře jsem netrápil nikdy.....ale řešit, co cítilo zvíře 10 sekund před tím než bude po smrti a následně na pekáči mi přijde ujeté.;-)

0 0
možnosti
V

velkej_prut

7. 10. 2010 23:06
Moc tomu nerozumím

Takže si odpovězme na otázku. Je správné týrat zvíře? Lze předpokládat, že zvířeti toto týrání ubližuje?

Ono lze docela dost věcí celkem dobře předpovědět na základě podobností a není třeba vidět svět očima zvířete. Ale pokud o to máte zájem zabruste do historie. Když si někteří lidé udělali z jiných podřadnou rasu a degradovali je na úroveň zvířete a podřadná rasa najednou viděla svět očima zvířeteR^

Je nehoráznost zlehčovat osud zvířat.

Myslím, že je to přirozený vývoj. Člověk hledal soucit k sobě samému, když ho konečně jakžtakž našel tak prozřel a chce dát soucit i ostatním, poněvadž ve skutečnosti není reálný důvod aby byl jen pro vyvolené. A kam až zajít? Až tam kam vývoj dovolí. Dnes jsou na řadě vyšší zvířata a budou následovat další jakmile dojde k pokroku u těchto zvířat.

0 0
možnosti
ZK

SID09

10. 10. 2010 19:33
Re: Moc tomu nerozumím

Já jsem si všiml, že valná většina LIDÍ, zvířata netýrá ani omylem. Pokud se nějaký týrání prokáže, tak to dělají tkzv. milovníci zvířat, kterým se líbí ekologický chov krav, nebo chtějí nechat dožít přestárlé koně někde v horách, místo toho aby je poslali na jatka.........  Takže nakonec největšími tyrany jsou ti jejich tkzv. ochránci.!!!!!!

 

0 0
možnosti
KT

Ježikača

6. 10. 2010 0:49
souhlas,a

ž na ty stromy kolem silnic. už se našla protistudie. fádní a bez podnětů, sluncem spálená cesta je daleko častější příčina usnutí a bouračky, než stromy. prý. citaci bohužel nemám.

0 0
možnosti
PC

georgesco

6. 10. 2010 10:37
Re: souhlas,a

Jo, taky to tak vidím, Mám tuto zkušenost i bez odborné studie, ale pochopitelně vždycky potěší, když je to člověku potvrzeno i něčím s razítkem... ;-)

0 0
možnosti
VV

SYETEY-KOTZOUR

5. 10. 2010 21:34
fakt mě tento článek dostál

dost provokativní, aby si získal pozornost a přitom není laciný. Dal bych 2 karmy kdyby to šlo. učím své děti, že se mají chovat pěkné k přírodě a přitom se v 4 letech vydrží koukat jak babička stahuje králíka a ještě ho předtím pohladí po kožíšku. Ví, že z něho bude oběd. Nepláčou a přitom vím, že by jen tak nezašláply ani lučního koníka. Mají zdravý vztah k přírodě. Do greenpeace pravděpodobně nepůjdou. ;-)

0 0
možnosti
VK

vit.kucik

5. 10. 2010 22:22
Re: fakt mě tento článek dostál

Díky, Kotzoure (už podle jména máte ke zvířatům blízko :)) - já mám také problém zašlápnout cokoliv a pavouka z měkkosti povahy vyhazuji raději z balkonu, než abych ho rozťápl v novinách... Ale například svou svobodu bych jim neobětoval. Jsou situace, kdy musí ustoupit mým (nebo obecně lidským) zájmům, pokud se střetnou. není to možná ideální, ale je to přirozené a správné. Minimálně méně pokrytecké než jakékoliv jiná varianta...

0 0
možnosti
W

Wokobere

5. 10. 2010 14:00
Je mi z vás smutno

a z toho dědka mě mrazí.

"Iracionálně romantický postoj", ach bože. Ale sobě pilulečku dáte, když máte suchý čenich, tam je to v pořádku, že.

0 0
možnosti
PC

georgesco

5. 10. 2010 14:56
Re: Je mi z vás smutno

Mě z vás taky. Může nám být smutno ze sebe navzájem. ;-D

 V každým případě dědek (např. ten můj) měl zvířata velice rád, pečoval o ně, jedl až bylo opatřeno, chlív byl nejkvalitnější barák na hospodářství....

Tak si mýho dědka neberte do úst. Z indiánů vás taky mrazí, když ti lotři zabíjeli bizony a jeleny ...  chodíte zachraňovat mandelinky do brambořišť? Nebo slimáky na zahradu? A co takhle myši ve spíži, podstrojujete jim? Máte to nějaké pokřivené.

0 0
možnosti
PC

georgesco

5. 10. 2010 13:13
Je to dobře napsaný článek. Zase.

Váš (i můj) děda měli zdravý selský rozum. Já mám taky slepice rád, ale když přijde jejich čas... Nemyslím, že zvířata musí být nutně stoprocentně užitečná, ale "Terezin způsob" mi přijde poněkud ujetý. Někteří by o děcko tak nepečovali jako např. o psa nebo kočku.

Na druhou stranu jsem přece jen asi trochu zelenější, byť jsem přesvědčen, že všechno je otázka míry. Např. kácení stromů kolem silnic. Nebo to vybíjení dobytka kvůli pofidérní BSE... Souhlasím s tím, že příroda se má využívat, ale ne plenit, chránit a ctít, ale ne zbožšťovat. Trochu se mi nezdá ten závěr, zavání mi to pýchou a zdaleka si nemyslím, že by jsme všechny problémy vyřešili. Spíš naopak a budoucnost vůbec nevidím jako "světlé, šťastné a krásné zítřky". Ale to je věc názoru.

Takže bych se dnes ztotožnil z tak 89 % ;-). Na druhou stranu věřím tomu, že v šířeji rozvinuté diskusi bychom asi dosáhli vyšší shodu.

0 0
možnosti
VK

vit.kucik

5. 10. 2010 13:40
Re: Je to dobře napsaný článek. Zase.

Máte pravdu, že mnoho je záležitostí míry. A ta se časem mění. Dokonce i náhled mých dětí bude jiný než můj a to mají můj příklad z první ruky... Důležitým poselstvím je, že je důležité mít svobodu si onu míru hodnot stanovit každý za sebe. Bohužel je mnoho lidí, kteří prohlašují své hodnoty za universální a chtějí je ostatním vnutit násilím. 

S mými hodnotami nemusíte souhlasit, můžete si o nic myslet, že jsou pyšné, egocentrické nebo kdovíjaké jiné. Důležité je, abych neměl možnost Vás proti Vaši vůli učit, jak se chovat ke zvířatům a stejně důležité je, abyste tu možnost neměl ani Vy vůči mně. V rámci rozumné míry (na které se musíme nějak shodnout). Samozřejmě... :))

0 0
možnosti
SPDZ

Si0 po druhém zákazu

5. 10. 2010 9:18
Pane Kučíku, rád Vás čtu.

R^

0 0
možnosti
VK

vit.kucik

5. 10. 2010 13:30
Re: Pane Kučíku, rád Vás čtu.

Díky...:))

0 0
možnosti
P

petrhajek.blog.idnes.cz

1. 10. 2010 19:24
PS:

mam docela obavu s tech ruznych vyhlaseni o lidstvu jako rakovine, o premnozeni lidstva a ubijeni "matky Gaii". A pak treba to, ze lide vydechuji CO2 a tak cesta ke snizeni je vybijeni lidi. Zvlaste mam obavy, kdyz podobne hlasy zaznivaji z ust vyznamnych predstavitelu a tzv. elit, protoze ti svym nazorem ovlivnuji radu lidi. A opravdu je pak o strach, az nekoho napadne, ze prave to vybijeni lidi kvuli brouckum a zabickam je korektni a nejakym zpusobem to prosadi. (a ano, taky nikdo neveril ve 20. letech, ze na zaklade eugeniky se budou masove vyhlzovat "podradne rasy")

0 0
možnosti
VK

vit.kucik

2. 10. 2010 21:00
Re: PS:

Máte úplnou pravdu, eugenika a radikální enviromentalismus jsou myšlenkově z jednoho pytle. Jsou to jen různé odstíny jedné "plánovací" doktríny, jak naplánovat svět lepší a pak si vyhrnout rukávy a udělat to. Nacistické teorie taky vypadaly ve 20. letech líbivě, logicky a dokonce sympaticky. Je škoda, že se zakazují Main Kampfy, Žid Süss, apod., protože současní lidé za tím vidí už jen výsledek, hromady mrtvol a koncentrační tábory a neznají tu mámivě-líbivou stránku, která tomu předcházela. Ano - nacistická eugenika má svou přitažlivou a logickou stránku (jen současní lidé ji neznají). Zrovna tak ochrana přírody, zvířat a Země má svou přitažlivou a logickou stránku. Jako lidé si neumí představit spojnici od mrtvol k přitažlivosti v případě nacistické eugeniky, neumí si představit spojnici od přitažlivostí k mrtvolám v případě ochrany Matky Země dnes...

0 0
možnosti
  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6363x
Studoval jsem a pracoval v Praze v IT a logistice... momentálně se svou rodinou žiji na úpatí Dolomit v severní Itálii