Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

katarina71

14. 4. 2010 21:41
ignoracia?

Uprimne Vam dakujem za prispevok, jednoduche, ale vystizne. (mimochodom Vase slova pouzil zanedlho na to aj prezident USA :-), ale to len tak na okraj). chcela by som sa Vas opytat na nazor, preco takejto velkej tragedii nevenuju talianske media takmer ziadnu pozornost? iste,nejde o dve krajiny s uzko prepojenou historiou,no ide o velke nestastie, ktore zasiahlo celu krajinu, od najvyssich kruhov az po radovych obcanov, je tam mnoho faktorov - od pripomienky Katynskej masakry az po osobu Lecha Kaczynskeho, ktory urcite nebol prezidentom bez nazoru, co je uz co povedat v kontexte sucasnej europskej politickej sceny..nijaky novinar predsa nemoze obist bez povsimnutia tuto udalost plnu faktov, ludskych osudov, svedectiev jednotlivcov ci naroda..ked z Lago di Como vytiahnu telo zeny, su toho plne titulky, a najzaujimavejsim faktom je, ze sa to stalo takmer pod balkonom G.Cloonyho..Ked zahynie elita polskeho naroda, kam sa pozera Taliansko?aj o tomto by mala byt zjednotena Europa, alebo..??

0 0
možnosti

vit.kucik

14. 4. 2010 23:45
Re: ignoracia?

Děkuji za příspěvek... je milé vědět, že president USA si nejprve přečte můj blog, aby si srovnal myšlenky...:))

Patrně velmi dobře znáte (žijete) italské reálie... informace o polské tragédii byly opravdu o třídu menší a chladnější, než v ČR, byť i zde se dostaly na první stránky novin. Sám jsem si toho všimnul. Důvod neznám (je možné se jen dohadovat). Dokud žil Jan Pavel II., mělo Polsko v Itálii privilegované postavení mezi evropskými zeměmi jako "země, odkud vzešel papež". Nyní je pouze jednou z východoevropských zemí, ke kterým mají běžní italové často trochu nadřazený postoj, proto i média tuto událost reflektují jako "běžné" letecké neštěstí ve třetí zemi. Mně, jako Čechovi je to líto, ovšem na druhou stranu je to tak. Oni se na mně zase zlobí, že mně nedojímají některé jejich jižansky srdceryvné historky... Jsme asi něčím trochu odllišní.

Ale jak jsem řekl, jsou to jen spekulace, navíc moje vlastní... :))

0 0
možnosti

marka40

12. 4. 2010 9:06
Karma

R^;-( víc nemám co dodat.....

0 0
možnosti

Hanka Novotná

11. 4. 2010 13:42
Poláci jsou národem,

před kterým se hluboce skláním. Pro tu odvěkou odvahu, pokoru, oddanost a hrdost. A teď dokážu říct jen....je mi smutno.

Tys to, Vítku, dokázal napsat za nás všechny. Děkuju.H.

0 0
možnosti

Hermína Froditová

11. 4. 2010 3:54
Karma

R^

0 0
možnosti

kaktusak

11. 4. 2010 2:53
O Katyni rozhodl Gruzínec,

němečtí nacisté vyvraždili několik miliónů Poláků, Rusové měli v rámci Rudé armády lví podíl na osvobození Polska a záchraně existence polského národa, ovšem s Gruzií i s Německem má dnešní polský režim vynikající vztahy, zatímco Rusko je jím téměř nenáviděno. Zvláštní.

0 0
možnosti

Semper2.2

11. 4. 2010 13:53
Re: O Katyni rozhodl Gruzínec,

to mate pravdu a katani byli.. kdo.. ..nebudu radeji jejich jmeno vyslovovat. Ale Rusove to nebyli, mate recht.

0 0
možnosti

Semper2.2

11. 4. 2010 0:09
Jenom dnes ..

mentalne jsem  Polakem uz  minimalne 25 roku;-)

Velka karma  a diky R^R^R^

0 0
možnosti

Ignác Pospíšil

10. 4. 2010 22:36
Hezké, ale...

... neodpustím si Vás neopravit. Ten výrok, co se pokoušíte citovat, původně zněl:

"Kdybych měl nechat tisknou letáky pokaždé, když nechám popravit pět Poláků, všechny polské lesy by nedodaly dost dřeva pro papír na tato oznámení." Autorem pochopitelně nebyl Polák, ale generální guvernér Frank.

0 0
možnosti

vit.kucik

10. 4. 2010 22:56
Re: Hezké, ale...

Je to možné, já jsem ten výrok slyšel zprostředkovaně v dětství přes svého otce... zůstal mi v paměti a poselství je jasné. Díky za zpřesnění.

0 0
možnosti

jana.krcova

10. 4. 2010 22:31
..V

Vítku, cítím to naprosto stejně. Děkuji a s dovolením dám odkaz na můj FB, věřím, že i my polští přátelé mu budou rozumět.

0 0
možnosti

jana.krcova

10. 4. 2010 22:44
Re: ..V

samozřejmě jsem chtěla napsat "moji" polští přátelé...tak se mně ten článek líbil, že..

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

10. 4. 2010 19:47
o Polácích nevím skoro nic....

....ale po té zprávě jsem se cítil přesto podobně. Děkuji za článek R^

0 0
možnosti

Alka.24

10. 4. 2010 19:46
Smutný

je dnes den..;-(

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS