Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

prngrr

22. 5. 2011 21:18
super

Kurnik, pojď dělat do ČR politika a budu tě volit.

Jestli si to přečteš, tak jsem někde viděl odkaz na jeden tvůj článek a bylo zábavné a poučné přečíst si i další. R^

0 0
možnosti

vit.kucik

29. 5. 2011 22:37
Re: super

Díky... a kde to bylo?

0 0
možnosti

Ziiza

11. 3. 2010 13:25
kam?

Díky za hezký článek!A má otázka na ostatní-a kam vy?-celý život vzhledem k matčiným 2 rozvodům jsem žil střídavě na venkově a ve městě a nyní prožívám to že mě to táhne na vesnici. je mi teprve 22 ale 2 roky již pracuji(2roky na vysoké-hezké, ale přišla příležitost-bral jsem..vlastní podnájem a život na svou vlastní pěst táhnou) Bydlím v menším městě za Prahou, klid a pohoda, kamarádi nadohled, ale.. otec má menší pozemek v jedné vesnici - zahrada,stromy,les kousek za domem,louky,pole... poslední dobou si dle přečtené literatury čím dál více vážím těch větších rodin,toho udržení pospolu, mít hezké vzpomínky na dětství, mít se kam vracet k rodičům,být jako celek-to bych chtěl svým dětem předat-i proto bych chtěl zakořenit právě na vesnici..ale stále s tím bojuji-hlavně díky městskému "vše zarohem a hned"..co Vás autore vedlo do Dolomit?co vás ostantí vede k bydlení tam kde bydlíte?víte pc mi klekl ale po oživení jste na první ze stránek, kterou jsem potřeboval navštívit-díky za článek!

0 0
možnosti

vit.kucik

11. 3. 2010 21:31
Re: kam?

To je složité, úplná odpověď by chtěla větší prostor, než se sem vejde... Do Dolomit jsem se dostal souhrou náhod a jsme tu ponejvíce z rodinných důvodů. Zkrátka pro toto životní období, kdy máme malé děti, je lepší mít klidnou práci, čas a zdravé prostředí (i přes jiné nevýhody, které to nese), než být ve špinavém velkoměstě ve vedoucí funkci, která vám sebere všechen čas a energii. Ale to je subjektivní, každý si musí stanovit své priority sám, nechci tady protlačovat nějaký model pro všechny...

Jestli je Vám 22, zkuste všechno, co velkoměsto nabízí (sám jsem nebyl jiný). Mít někde kořeny a generační hodnoty oceníte spíše později. Některé životní etapy asi nemá cenu nějak přeskakovat...:))

0 0
možnosti

Vikina

25. 2. 2010 19:07
Perfektní článek,

jen to potvrzuje můj názor, že celý vývoj směřuje k nějaké nové formě nevolnictví a že se místo pokroku dočkáme (resp. naše děti) moc nepěkných věcí. Je přitom úplně jedno, pod jakou fasádou se vládnoucí elity zrovna skrývají. S atomizací ostatně začal už raný kapitalismus, tehdy se společenský organismus ještě nějak ubránil, resp. nové elity pochopily, že s novodobým otrokářstvím moc neuspějí.

Jinak jen poznámka: už v základech našeho studia sociologie nám bylo řečeno, že mzda byla stanovena tak, aby se pracující tak akorát uživil. To znamená, dostal jen tolik, aby měl z ruky do úst. Takoví lidé si samozřejmě nemohli vytvořit úspory na horší časy - proto bylo nutno přejít na důchodový systém.

S dnešním vytvářením si úspor je to též komplikované, veškeré úspory spolehlivě likviduje trvalá inflace, příp. finanční krachy. Sobecké elity dělají vše proto, aby jim byli novodobí nevolníci vydáni úplně všanc.

0 0
možnosti

Fordána

10. 2. 2010 11:21
karma

R^

0 0
možnosti

Tuubeen

9. 2. 2010 15:54
Tedy,

taková karma, jakou byste za tenhle článek zasloužil, taková tu není. Tak kromě té obyčejné posílám alespoň obrovský DÍK.R^

0 0
možnosti

vit.kucik

9. 2. 2010 21:30
Re: Tedy,

:-)

0 0
možnosti

georgesco

8. 2. 2010 18:38
***

Vy jste, Vítku, tradice a kvalita! :-) Mám podobné pocity a vidím to obdobně.

0 0
možnosti

vit.kucik

9. 2. 2010 21:29
Re: ***

Díky...:))

0 0
možnosti

marvinka

7. 2. 2010 1:03
no,

docela pěkný článek, ale nějakou dobu jsem žila jak v té nejjižnější Itálii, tak na severu Itálie, poblíž Bologne, a dobrovolně jsem se vrátila do ČR. Na jihu je mafie a minimální šance sehnat práci, proto většina mladých stejně opouští rodinu a musí se stěhovat za prací na sever. Na severu díky krizi propouští, kde se dá a najít práci je také umění. Je tam hektický život, stejně jako u nás. Každá doba a každá země má svoje, ale ta pohoda rodinného klanu, tak jak jste ji popsal, tu jsem neměla to štěstí vidět ani v Itálii. To jsou zase mé zkušenosti.

Ale s tou Lucií jste to vystihl.

0 0
možnosti

vit.kucik

9. 2. 2010 21:29
Re: no,

Děkuji za názor. O pohodě rodiného klanu jsem nepsal, to je velmi individuální, v něktěrých rodinách dochází k tragédiím, jiné fungují dobře... Obecně rodinné vazby tvoří nejpřirozenější sociální síť, na tom se sociologové shodnou, a to jsem se snažil popsat. Jinak máte pravdu, že každá země a doba má "svoje"... :))

0 0
možnosti

síma25

2. 2. 2010 18:50
spousta ale

Hezký článek, v mnoha věcěch máte pravdu, ale na druhou ruku: Žijete v severní Itálii, to je skutečně prosperující kraj. Byl jste se někdy podívat na jihu? nějakou dobu jsem žila ve střední Itálii na sever od Říma a nějaký čas v Kalábrii. Systém rodinných klanů je tam podle mě daleko zakořeněnější než na severu, přesto je to úplně jiný svět - chudičký, prolezlý korupcí a mafií, vnitrozemí se potácí na hranici chudoby, prosperuje jen pár turistických letovisek. Čím to je? Já to nevím, jen mě to tak napadlo, když jste vyslovil domněnku, že sever je na tom dobře díky rodinné soudržnosti, která tam panuje. 

A na třetí ruku: ona rozvedená Lucie z Vašeho článku by se neuplatnila ani v té rodinné firmě - člověk, který jen nadává a je nespokojený, místo aby něco dělal nebude spokojený ani když mu budou pečení holubi létat do huby. A naopak pracovitý schopný člověk se prosadí i atomizovaný, ne každý potřebuje rodinu, nekomu to třeba víc vyhovuje o samotě, nebo ve dvou.

0 0
možnosti

jvpraha

6. 2. 2010 9:49
Re: spousta ale

Koukám, jak jsem snadno ovlivnitelný, na první pohled jsem si řekl super článek. Velmi na mě působilo poukázání na neduhy této doby, což částečně trápí každého, a naproti tomu pasáže z rodinného soužití působily jako ideální řešení.

            Ale až po Vašem příspěvku jsem si uvědomil, že z rodinného soužití byly vybrány hodnotnější aspekty a z „civilizovanějšího“ světa spíš Ty negativní.

            Díky za pootevření očí.

0 0
možnosti

Kmotra

2. 2. 2010 11:14
Hezké

Hezké, dávám karmu a zdravím. Renata

0 0
možnosti

vit.kucik

2. 2. 2010 13:44
Re: Hezké

Díky... :))

U podobných článků si říkám, že Ty máš na takové úvahy větší kvalifikaci než já... :))

0 0
možnosti

Raduska

2. 2. 2010 10:32
tady tvá téměř nukleární rodina

Čte se to hezky, posílají mi odkazy na Tebe mí kamarádi a ptají se, kdo že to ten autor je.... Ale já bych byla raději, kdybys třeba místo každého desátého článku  napsal soukromý email mě, sestře, co je nového u vás doma, nebo jenom tak pozdrav....Abyste nebyli jen ta nukleární rodina, která komunikuje přes články více s neznámými lidmi, než známými, či rodinou....Jinak hodně úspěchů a karmu jsem zvýšila....

0 0
možnosti

vit.kucik

2. 2. 2010 13:39
Re: tady tvá téměř nukleární rodina

Díky za nukleární karmu...:))

P.S. nenchal jsem u vás před měsícem nabíječku na mobil...? Když tak ji vemte s sebou, jestli přijedete na ty lyže... :))

Pozdravuj kamarády ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6363x
Studoval jsem a pracoval v Praze v IT a logistice... momentálně se svou rodinou žiji na úpatí Dolomit v severní Itálii