Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tomas68

23. 10. 2009 0:28
Díky.

Jak říkával Karel "Ach ta paměť!"

Tomáš

0 0
možnosti

Novotnak

7. 10. 2009 23:19
No bylo mi tehdy nějakých osm let,

takže si situaci vybavuji spíš z toho, co jsem se dozvěděl později. Nicméně z toho, že si lidé v podstatě nepamatují co bylo před pěti, deseti nebo dvěma lety jde opravdu hrůza. Předpokládám, že naznačujete mimo jiné naše směřování do zpět do "nařizovacícho" politického režimu a to v souvislosti s tím, že s tím většina lidí v podstatě souhlasí. "Souhlasí" nicméně není to správné slovo. Souhlasit se dá s něčím, co si uvědomujeme o čem tedy vědomě rozhodujeme. Tady by se mělo spíš použít, většina s tím splývá, protože si neuvědomuje jak to cítili před tím a jsou dnes formování tím co si o "tehdy" a o "dnes" mají myslet. Snad jsem to nenapsal moc složitě. :-) jen tak dál a hlouběji, hezký článek

0 0
možnosti

georgesco

10. 9. 2009 10:43
ale přesto

Ale i přes dílčí názorové neshody volám:

"Více Kučíků!"

:-) Zdravím a přeji vše dobré!!!

0 0
možnosti

vit.kucik

15. 9. 2009 22:03
Re: ale přesto

Díky...:)) Taky zdravím... jak se vlastně jmenujete...? :))

0 0
možnosti

Alka.24

9. 9. 2009 23:14
Nevím,

jak kdo, ale já tu dobu v paměti mám. Pan Havel určitě dokonalý není. Ovšem kdo je, že? Stejně jako on, mohl KAŽDÝ protestovat proti režimu. Už slyším jak někdo říká: však ho podporovali ze západu. Ano, podporovali, jako disidenty všeobecně. Seděl ale v kriminálu pokud vím sám a nikdo za něj neseděl. A vrátili mu majetek? A jenom snad jemu? A v tom už je možná problém..ten majetek! A pokud se vrátím třeba  do roku 87´. Kdo věděl že to skončí?

Lidská paměť je tak krátká. A když čtu některé příspěvky v diskuzi, tak TAK cítím bolševiky, až je mi zle. Někdy si říkám, že si tu svobodu ani nezasloužíme a potřebujeme nad sebou bič. Bohužel. A to už bych tu vážně nebyla. Stačily děti, vnoučata bych v tom už nenechala. Jenom doufám, že by mne jinde nevyhnali, jako přistěhovalce. Však to znáte, jak je to v Čechách. 

0 0
možnosti

vit.kucik

15. 9. 2009 22:10
Re: Nevím,

Máte pravdu... a jako jedna z mála jste pochopila, že jsem nepsal o Havlově osobnosti, ale o "krátké lidské paměti", jak jste to nazvala...:))

Jako k přistěhovalci by se k Vám venku chovali asi o chlup lépe, než v Čechách, ale ani tak to žádný med není... domov má zkrátka každý jen jeden... byť je neuklizený a moc nevoní... :))

0 0
možnosti

georgesco

8. 9. 2009 9:24
polemika

Tak přece jen..:-)

jestli ono to nebude i tím, že svět se změnil...

Asi jen příklad, protože se mi formát diskuse k článku nejeví jako nejvhodnější k sáhodlouhým polemikám o tak závažných a složitých věcech:

Není dnes Evropa zcela jiná než před pár lety?? Skutečně si myslím, že současný "eurosajuz" se vyznačuje vším, jen ne svobodou a demokracíí. Evropa se sjednocuje v zásadě seshora a násilím, byť prostředky jsou poněkud jiné. Fikce jakéhosi evropanství se nakonec ve vší nahotě ukazuje v poslední době. Jak přijde krize, jde Francouzům zase především o Francouze, Němcům o Němce atd. Jen u nás se pojem "národní zájem" bere pomalu jako vlastizrádný, přesněji "eurozrádný". Nezdá se Vám, že jsme jen vyměnili zadky do kterých lezeme a v lokajství jiného pána? Já mám ten pocit velice intenzivní. 

A tak je to s většinou věcí, které uvádíte.

0 0
možnosti

vit.kucik

9. 9. 2009 22:38
Re: polemika

Já svět nevnímám tak, že bychom "někam" někomu lezli... svět se pochopitelně mění, ale jeho vnímání lidmi se mění spolehlivěji a o mnoho více. A to pravidelně,  vněkolikaletých periodách. Můžeme to zvát módami, nebo změnami preferencí, nebo "poznáním skutečné pravdy", nebo i jinak. 

O Evropské unii si přehnané iluze nedělám, ovšem její kritika více než o ni samotné hovoří o nás a změně našeho náhledu na hlavní priority. Její charakter je uzpůsoben našim prioritám v době jejího vzniku před 20-30 lety. EU jako instituce není schopna elasticky reagovat na změny našich preferencí, které jsou většinou daleko rychlejší a méně předvídatelné. Tento fakt stojí v pozadí za většinou její kritiky...

0 0
možnosti

pacifista1

9. 8. 2009 12:50
pochopení...

k tomu je třeba přemýšlení, reflexe.... Třeba je tohle jen začátek vašeho přemýšlení, ale skutečnost je obvykle zcela jinde než na povrchu, nehledě k tomu že historické nálady nelze zaměňovat za skutečnost.... Hodně štěstí na cestě

0 0
možnosti

Jokles

8. 8. 2009 9:55
Blog je plytký a tím i trochu zavádějící .

Celým tematem se nese kliše, buď, anebo, jako by nic  jiného neexistovalo. Buď se "přidáme" k západu, nebo k Rusku ! nebo zůstaneme "osamoceni" !  Třeba jako švýcaři, nebo finové..... Přidání se k někomu, jako záruka existence, je známkou lokajství, ztráty hrdosti a otrocké povahy !  Nikoliv ! Nejsme zemí agrese vůči sousedům, natož vůči vzáleným zemím, do čehož nás "naší" spojenci vmanevrovali a čeho budeme po desetiletí litovat ! Můžeme žít v míru se všemi a ve skutečné, nikoliv té havlovské,  pravdě !

0 0
možnosti

vit.kucik

8. 8. 2009 21:09
Re: Blog je plytký a tím i trochu zavádějící .

O tom, že článek tak plytký asi nebude s usvědčuejte sám tím, že jste ho asi zcela nepochopil - není ani o naší zahraniční orientaci, není ani nakonec o Havlovi...

Myšlenka o neutralitě, kdy nás silnější sousedi nechají na pokoji (asi proto, že je to "fair-play"), je pěkným snem, ale tam by měl také zůstat. S realitou totiž nemá mnoho společného, stejně jako nemá nic společného s "lokajstvím a otrockou povahou" to, že vstoupíme do vojenského paktu a budeme se podílet na jeho aktivitách spolu s partnery...

0 0
možnosti

krabi

8. 8. 2009 9:53
nevstoupíš dvakrát do téže řeky

jaký má vaše vzpomínání smysl ? snad nejste už v tomhle věku senilní..

0 0
možnosti

oranžový vypatlanec

8. 8. 2009 9:58
Re: nevstoupíš dvakrát do téže řeky

Tak nevím, asi už jsem taky senilní, ale podobné myšlenky mně taky napadají. (pozn. v říjnu mi bude 36)

0 0
možnosti

marion08

8. 8. 2009 0:57
Článek

Článek se mi líbil.Snažím se žít přítomností a co bylo ,bylo.Shodou okolností jsem si nedávno vzpomněla na dobu Sametové revoluce kdy se mluvilo o tom jak náš stát Komunisti zadlužili .A co se dovídáme dnes? Upřímně řečeno taky by mně zajímalo jestli se panu Havlovi líbí jednání a chování dnešních politiků a jestli si stále myslí,že žijeme v demokracii :-)

0 0
možnosti

dolch

8. 8. 2009 0:25
Skvělý článek, Vítku

opravdu skvělý. Přečetl jsem si ho a přemýšlel, co Vám napíšu. Napadlo mě něco ve smyslu: "Aspoň je nas.at, když už nejsou schopni chápání." - jenže v té chvíli jsem ještě nečetl diskusi. Pak jsem si diskusi přečetl, a moje věta tím ztrácí ten hezký punc vizionářeství :-)

0 0
možnosti

vit.kucik

8. 8. 2009 21:13
Re: Skvělý článek, Vítku

Díky Dolchu, že mně čtete... a že přemýšlíte...:))

0 0
možnosti
  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6363x
Studoval jsem a pracoval v Praze v IT a logistice... momentálně se svou rodinou žiji na úpatí Dolomit v severní Itálii